Off White Blog
Scallywag, Lucky, FreeFire medzi víťazmi v RHKYC Nha Trang Rally

Apríl 30, 2024

Účtovalo sa to ako bitka o trimarany a dokázalo sa to len ako hongkonská Orma 60 SHK Scallywag / Fuku poraziť návštevu Maserati Multi70 z Talianska za vyznamenania za viac trupov v úvodnej Royal Hong Kong Yacht Club Nha Trang Rally. „Nová“ udalosť však bola omnoho viac ako viachodinová showdown.

Hongkonská spoločnosť Orma 60 SHK Scallywag / Fuku na začiatku Royal Hong Kong Yacht Club Nha Trang Rally; Všetky fotografie: RHKYC / Guy Nowell

Táto udalosť - konkrétne názov a priebeh - bola vytvorená s oneskorením, aby nahradila preteky Hongkong - Vietnam, každé dva roky záver ročného týždňa pretekov v Číne. Z dôvodu zmeny kurzu v Nha Trangu bola udalosť premenovaná na ochranu integrity a záznamov o pretekoch pretekov z Hongkongu do Vietnamu, avšak obsahovala pôvodných deväť záznamov.

16. októbra, druhý z dvoch dní štartov v Hongkongu, bol počiatočný čas upravený na 15:10 HKT potom, ako tím vedenia pretekov zverejnil revidovaný kurz neskoro ráno, vrátane ďalšej vylúčenej zóny blízko východu Quoy Nhon vo Vietname a nový cieľový bod.

Sedem jácht sa začalo vo veľkom vánku s 12 uzlami, takmer 28 hodín po jáchtách IRC Racer. Jinn a Lion Rock vyrazil. (Dva štarty boli predovšetkým bezpečnostným opatrením, aby sa zabezpečilo, že väčšie lode sa v prípade potreby dostanú za menšiu flotilu kvôli podpore.)

Sam Chan je TP52 FreeFire začal rýchlo, aj keď spratek, vedené Austrálsky kapitán David Witt ju čoskoro predbehol a viedol flotilu, aby najprv vyčistila Lei Yue Mun Gap.

Druhou priečkou prešiel americký Maxi 72 šťastný nasledovaný Maserati, s talianskym kapitánom Giovanni Soldinim a jeho tímom boli nútení niekoľkokrát bojovať kvôli komerčnej premávke v prístave. Zvyšok flotily potom vyčistil priepasť a pokračoval okolo Shek O Rock a mimo dohľadu na juh.

Maserati Multi70, zobrazený na Lei Yue Mun, bol zadržaný na konci závodu

Maserati Multi70, vyobrazený na Lei Yue Mun, bol držaný blízko cieľa v Nha Trang

O 17:00 HKT spratek sa plavila rýchlosťou 17,7 uzlov VMG a 2nm pred Maserati, ktorý bol s taktovaním 16,4 uzlov a vytiahol 8 nm šťastný, obľúbený pre vyznamenania monohull line. Obidve trimarany mali divokú jazdu a predtým sa ponáhľali po južnom Číne spratek odplával do Nha Trangu za uplynulý čas 30 hodín, 9 minút, 27 sekúnd, a prílet 17. októbra o 21:19 HKT.

"Už som na to príliš starý," povedal Witt. „Bola to veľmi mokrá, veľmi únavná a tvrdá práca, ale výsledok sme nakoniec dostali. Bol to naozaj dobrý závod s Maserati, Nakoniec sme museli urobiť pár rozhodnutí, ale dostali sme to správne. Každý je v bezpečí a loď je v jednom kuse. “

spratek navigátor Trystan Seal dodal: „Myslím si, že šťastie sa hralo určite na našej strane, ale posun sme hrali naozaj dobre. Čítali sme, čo bolo pred nami, a vyšli hore. “

Maserati prekročil cieľovú čiaru o 22:57 HKT, 1 h 38 min spratek, "Bolo to veľmi pekné zhromaždenie až do príchodu," povedal Soldini. "Noc bola veľmi mokrá, veľa vetra, veľa rýchlosti a podarilo sa nám dostať sa do dobrej polohy a mali sme skvelý, ťažko vybojovaný závod."

"Mysleli sme, že sme už vyhrali." Keď sme však prišli z Nha Trangu asi 40 kilometrov, mali sme niekoľko guľôčok, z ktorých posledný bol obrovský, takže nám po dobu dvoch hodín neprišiel vôbec žiadny vietor. “

Americký Maxi 72 Lucky získal monohull line vyznamenania za 41 hodín, 30 minút a 10 sekúnd

Americký kapitán Bryon Ehrhart bol nadšený z jeho 72 metrov šťastný, Víťaz IRC Racing 0 na pretekoch Hongkong do Vietnam 2013 v roku 2013, prišiel 18. októbra o 8:40 HKT, aby získal vyznamenanie monohull line v uplynulom čase 41 hodín 30 minút 10 sekúnd.

„Rally bola fantastická. Dobrý vánok po celú cestu, silné vlnové podmienky, “povedal Ehrhart. "Náš plán pre plachtené plachty mal zostať v poradí so sadou vĺn." Bol to veľmi ťažký morský štát a všetci si vedeli dobre. “

Ďalej nad čiarou bol Sam Chan FreeFire o 15:37 HKT v upravenom uplynutom čase 66 hodín, 22 hodín 7, hádzanie šťastný z súperenia o výhru IRC Racer 0 a IRC Celkovo. FreeFire bol neskôr potvrdený ako celkový víťaz IRC, keď Joachim Isler a Andrew Taylor's Mills 41 nástraha - jediná loď, ktorá dokázala poraziť FreeFire - bola poslednou loďou, ktorá sa plavila do Nha Trangu o 22:40 HKT a získala IRC Racer 1.

Russ Parker, FreeFireSkipper povedal: „Bolo mokré, veľmi mokré, ale rýchle. To bol náš najrýchlejší čas na Nha Trang a skvelý výsledok. Veľmi si vážime vynikajúcu prácu spoločnosti RHKYC pri navigácii v niektorých závažných prekážkach v jedenástej hodine a pri pokračovaní v akcii. Bohužiaľ, Sam sa tentokrát s nami nepodarilo dosiahnuť, ale posádka by mu chcela poďakovať za to, že nám poskytol takú skvelú loď a príležitosť. ““

S kapitánom Russom Parkerom bol FreeFire v Nha Trangu potvrdený ako celkový víťaz IRC

Geoff Hill je Santa Cruz 72 protinožci opravil ubehnutý čas 68 hodín 33 minút 1 s, pričom tretí bol v IRC Racer 0.

"Toto je najlepšia udalosť v Ázii," uviedol Hill. "Mali sme fantastický čas a urobili sme to za necelých 50 hodín a mali sme najvyššiu rýchlosť 31 uzlov, čo nie je pre zlú tridsaťročnú loď príliš zlé."

Minúty po protinožci prešiel cez cieľ, Nicolas Cohen-Addad's J122e Jinn prekročila čiaru a zdvihla trofej v jej divízii.

"Bolo to dobré zhromaždenie, ale bolo to drsné, hlavne počas prvých 20 hodín," uviedol Cohen-Addad. „Rýchlosť po vetre s rýchlosťou 5-6 m sme mali 32 - 33 uzlov. Pre dvoch z našej posádky to bola skutočne ich prvá skúsenosť a boli trochu otrasení.

„Stratili sme tri spinakry. Bolo tam príliš veľa vetra, takže vyhodili do vzduchu. Zachytili sme sa v bludisku rybárskych sietí, museli sme urobiť núdzové údery a závody, a tak sme vyhodili do vzduchu A2. Sme sa bavili!"

Geoff Hill, kapitán lode Santa Cruz 72 Antipodes, povedal: „Toto je najlepšia udalosť v Ázii. Mali sme najvyššiu rýchlosť 31 uzlov, čo nie je až také zlé pre 30-ročnú loď. “

Geoff Hill, kapitán lode Santa Cruz 72 Antipodes, povedal: „Toto je najlepšia udalosť v Ázii. Mali sme najvyššiu rýchlosť 31 uzlov, čo nie je príliš zlé pre 30-ročnú loď. “

skôr, Zanzibar zo Singapuru odišiel z dôvodu poškodenia súpravy Lion Rock odišiel len menej ako 1 nm od cieľovej čiary kvôli nedostatku vetra.

Podujatie sa skončilo v Týždni pretekov na pobreží Číny, ktoré sa začalo trojdennou regatou v Číne, hoci preteky v druhý deň boli kvôli nedostatku vetra zrušené.

V hre IRC Racer 0 je spoločnosť Kerwn 46+ od spoločnosti Shawn Kang alpha + posledný deň si vzal dve výhry, aby skončil o bod skôr FreeFire, zatiaľ čo Yuye YanSeawolf skončil pred svojím hlavným konkurentom Mandrake III v IRC Racer 1.

Herman WongKiasu v poslednom ostrovnom závode sa darilo vyhrať IRC Racer 2 o jeden bod od Noel Chan a Denis Ma'sBesnenie, s Nickom SouthwardovýmWhisky Jack lemovanie Mei Han ChungDexter II bodom hore IRC Racer 3.

V HKPN Thomas Wong a Patrick KwanDing Dong vzal dve guľky v posledný deň a vyhral divíziu, zatiaľ čo Peter Churchouse Moonblue 2vyhral IRC Premier Cruising.